Hemma igen!



Det gick fort på sjukhuset! Jätte skönt!
Det är verkligen skillnad att åka in akut till förlossningen än till akuten.
På akuten får man ju sitta i flera timmar men här säger dom att om jag har väntat mer än 30 min ska jag ringa på klockan!!
Så jävla bra!

Idag konstaterade läkaren att hon trodde att jag har hostat av ett revben när jag va sjuk för ca 1½ månad sen.
Och så brukar det ta någon vecka innan det börjar göra ont, precis som det gjorde för mig.
Så de är väl skönt att veta vad det är! Doktorn som sjukskrev mig pratade ju om någon "onda handen".
Men nu är det tydligen revbenet då. Ska pröva ta citodon igen och se om de smärtan försvinner lite.
Läkaren sa att de kanske inte tar bort smärtan helt med att det lindrar.

De värsta med just revben är ju att de får läka av sig själv. Man kan inte gör något!
Juste angående blodpropp...
Blodpropp är jag inte i närheten att få sa den här läkaren när jag berättade hur pass "mycket" jag rörde på mig.
Så de va ju jätte skönt att höra! Sen måste man typ äta ganska dåligt också och de gör jag inte.
Så det va super skönt att höra.
Något som också kun´de lindra smärtan va en gasbinda runt så fort jag är uppe och rör mig.
Men så länge jag ligger ner ska jag inte ha den..
Och smärtan är ofarlig, de är skönt att höra..

Läkaren sa också att hon tyckte att jag skulle ta en 30 min promenad på förmiddagen och en 30 min på eftermiddagen.
Så de ska jag börja göra, så fick jag inte slänga pinnar och sånt till Igor med högerhanden, eller göra andra hastiga rörelser mad höger. Nu får vi hoppas att det läker fort bara, de kan tydligen ta mååånga månader att läka.
Men de vill vi inte!!!

Puss!


Kommentarer
Postat av: Annie

Skönt att de gick "bra" på sjukan...

Men AJ, jag har hostat av ett revben när jag gick på gymnasiet och de är INTE skönt!

Fy då. Försök att ta de lungt & vila.. Hur kul nu de är i längden :-)

Kram

2012-01-27 @ 14:55:13
URL: http://annieslivochtankar.blogg.se/
Postat av: sofia

Jaa precis.. Men hur lång tid tog de öfr dig innan de började gå över??

Den "onda handen" som läkaren sa först att jag hade de skulle ju gå över efter förlossningen. Men nu får jag väl ställa in mig på att ha ont ännu längre :/

2012-01-27 @ 15:34:53
URL: http://fallingleaves.blogg.se/
Postat av: Annie

Oj, jagg kommer inte riktigt i håg.. De var ju några år sedan :-) Men tror att de läkte relatift snabbt. 1-2månader om jag inte missminner. Å då var de två... så jag hoppas att du har lika tur som jag hade!

2012-01-28 @ 20:45:09
URL: http://annieslivochtankar.blogg.se/
Postat av: sofia

Okej fan vad skönt ;) då håller vi tummarna för de, då lär de ju vara läkt när lill tjejen kommer och det är de viktiga ;)

2012-01-29 @ 10:19:22
URL: http://fallingleaves.blogg.se/
Postat av: Annie

Ja de hoppas jag att de är, baar att hoppas på att de läker lika snabbt som för mig.

2012-01-30 @ 16:32:21
URL: http://annieslivochtankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0