FK

Jag tycker inte om de här med att vara sjukskriven!!
Å allt strul med försäkringskassan!
Kan man inte bara behöva skicka in ett intyg så sätter dom in pengar på ens konto så är det klart sen..
Ne de ska va saker hit och dit, och brev som ska skickas och sen hämtas osv.
Undra hur dom här närmsta månaderna kommer att se ut?
Och nu när vi köpt lägenhet och allt :o 
Vi får leva ap snålt, tur att Jesper ändå tjänar en del... 
Men fy vill inte tänka på när vi båda kommer att vara sjukskriva samtidigt, och allt detta strul? 
Fast de kanske är skillna då? Då kanske man fixar så allt är klart när vi väl är på sjukhus och så.
Vi får se, får prata med läkarna och så när vi ska dit nästa gång!

Nee måste jag ringa runt lite till så jag kan få lite pengar någon gång!
Tar ju upp till 30 dagar från att dom  fått all information dom vill.. Så kanske får dom i mars/aprill........

Puss!


Kommentarer
Postat av: Annie

Vad strular dem med?

Gillar inte alks den, förutom deras barnbidrag då... Som iaf kommer som de sks!

2012-02-08 @ 12:16:36
URL: http://annieslivochtankar.blogg.se/
Postat av: sofia

Dom tyckte inte att det stog någon "diekt" andledning på mina sjukintyg. stog bara buksmärtor och de tyckte inte on va tillräckligt. Men efte många om och men har jag fixat de nu tro jag haha! Har skrivit ut min jounal och ett nytt läkarintyg så nu ska de nog gå gra ;) Men de är skit jobbigt när inte pengarna kommer in...

2012-02-08 @ 13:57:38
URL: http://fallingleaves.blogg.se/
Postat av: Annie

Ok, ja jag sökte ju graviditetspengen men fick blankt nej, för att mitt jobb inte var tillräckligt TUNGT... Medans andra i enheten fått de biviljat. Orkade inte överklaga mer än en gång... Att jag sen blev SS 50% gick dem med på utan problem, men sen om dem nu godkänner 100% de återstår att se, men jag tänker INTE ge mig denna gången :-)

2012-02-09 @ 09:00:34
URL: http://annieslivochtankar.blogg.se/
Postat av: sofia

De där är så konstigt!! Jag sökte faktsikt inte för jag har rätt till sjukskrivning i vilket fall mins 5 veckor innan snittet, för att flickan har gastrochis. Så jag skickade aldrig in, men nu när jag blev "sjuk" innan så är de bara att hålla tummarna, men jag tycker att de är så konstigt, jag kan ju lixom inte jobba? <Då måste dom bevilja tycker jag!

Hålle tummana för dig att de går igenom :)

2012-02-09 @ 11:41:45
URL: http://fallingleaves.blogg.se/
Postat av: Annie

Det är liksom som lotteri de där med FK och hur dem biviljar SS.

Nu heter de till och med graviditetspenning och inte havandeskapspenning som förr så då tycker man liksom att det ska vara lättare men icke då.

Å alla läkare beodrar typ vila när man får foglossningar och andra bäckensmärtor typ. Hur ska man då kunna jobba.

Borde vara lag på att man iaf får vila sista månade innan förlossning. Vem vill igentligen plocka f-dagar innan barnet är fötts... Dem vill man ju spara länge... iaf jag!

2012-02-09 @ 15:23:29
URL: http://annieslivochtankar.blogg.se/
Postat av: sofia

Aa precis! de bär eller brister...

Ja så borde det vara, för en månad som du säger för läkarna säger ju minst en månad innan bf bör du vara hemma. Och behöver man vara hemma innan de får man "ansöka". SÅ borde det lätt vara!!

Ja nej dom dagarna vill man ju absolut inte ta ut innan, snarare till och med snåla med dom så man kan vara hemma så långe som möjligt!!

2012-02-09 @ 17:48:05
URL: http://fallingleaves.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0