Dag 2 på sjukhus!!

blev ingen dusch för mig och ingen rullstol för den delen heller... Försökte och försökte men smärtan var så hemsk och mitt blodtryck bara sjönk och sjönk så jag höll på att svimma!! Så jag vad tvungen att lägga mig ner igen! Jag var så besviken på mig själv då att jag inte klarade det :/ men nådd Jesper och barnmorskerna sa att jag gjort ett mycket tappert försök och att vi helt enkelt prövar senare i kväll.. Och nu är det senare i kväll och jag har prövat igen!! Är så stolt över mig själv nu. Jag kom upp ut sängen alldeles själv och gick fram och tillbaka i korridoren! Vist känns det jag är ju nyopererad men det gick att leva med smärtan. Jag var nog helt enkelt inte redo för att ta mig upp i morse helt enkelt!
Men nu är vi inne på vår andra dag på sjukhuset. Kan inte tro det, allt flyter på så otroligt bra! Vi hade räknat med att lillans operation skulle ta upp mot 3 dagar 1 vecka och sen behöva vara kvar på biva (barnintensiven) en tid efter de. Men hennes operation blev ju klar igår :) och hon mår jätte bra, läkarna här sa att de var bara en näve tarm utanför magen och att de va det minsta dom sätt!! Så det var ju super bra!! Och respiratorn har hon haft bara för att under natten men hon har andats bra själv. Så idag vid ca 12 tiden tog dom bort respiratorn. Då blev hon glad ;) slippa massor av slangar till mun osv.. Så när vi kom ner till biva för att träffa henne efter de så fick jag hålla i henne =D jag är lyckligast i världen!!!! Innan så sa dom till oss att vi inte skulle räkna med att få hålla i henne för ens några veckor!! Så jag blev verkligen hur överlycklig som helst!! =D hon är så otroligt söt våran tjej!! Och hennes svullnad i ansiktet börjar att minska nu, de är skönt! Hon ser ut att tycka att det är mycket skönare nu ;). Juste hon kommer troligtvis att byta avdelning redan i kväll :0 allt går så smidigt och bra med henne ;) de är jag som är seg ;) hon kommer att hamna på den avdelningen som vi kommer att bo tillsammans på sen. Men hon kommer att ligga i ett rum men full övervakning som nu så det känns tryckt :)
Ingen personal får ens lämna rummet 1 sek innan någon annan gått in ;)

Nu ska vi se om vi kan få åka och träffa henne innan hon byter avdelning :) ha det så bra allesammans :)

Puss!


Kommentarer
Postat av: Annie

Vad underbart skönt att höra att allt gått så bra med er söta dotter & fortare än sakt från början.

Försök att vila Sofia, vet att det är svårt men så att du orkar! <3

2012-03-30 @ 09:26:18
URL: http://annieslivochtankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0