Bakdags!

Nu är de bakdags igen!
Helena åkte för en stund sen och jag va så sugen på att hitta på något att baka med äpplen.
Och de hittade jag..

Äppelmuffins =)



Innan gräddning!
Vi får se hur dom blir efter..

Men receptet kan ni får allafall ;)

125 g smör
2 dl socker
2 st ägg
2 tsk vaniljsocker
1,5 tsk bakpullver
3 dl vetemjöl
0,25 tsk salt
1dl mjölk
3 msk äppelmos
2st äpplen
1 dl farinsocker
2msk malen kanel
50 g smör


1. Rör smör och socker mjukt, tillsätt äggen ett i taget.
2. Blanda först och rör sedan försiktigt ned vaniljsocker, bakpulver,
vetemjöl och salt.
3. Tillsätt sist mjölken och äppelmoset, rör till en jämn smet.
4. Skala och skär äpplena i småbitar, strö farinsocker och kanel över.
Smält smöret och blanda det med äpplena.
5. Placera ut muffinsformar i en muffinsplåt och fyll dem till 2/3. Tryck
ned äppelskivorna/bitar och grädda mitt i ugnen i 175 grader i ca 20 minuter

Så får vi hoppas att dom är goda nu också när jag till och med ger ut receptet i förväg!!

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0