Igor!

Nu har vi komnit fram till att vi måste sälja våran älskade lilla hund..
Nu när Ronja kommit så orkar jag inte lägga ner lika mycket tid som jag gjort på Igor förut,
och de har lätt till att han blivit ännu värre..
Han är riktigt agresiv nu mot andra hundar på promanderna, förut skällde han bara.
Men nu blir han verkligen jätte arg..
Och jag har verken tiden, energin eller kunskapen på hur jag ska kunna träna bort de.
Har försökt ända sen jag köpte honom (1½år) 
Jag fick bort skällandet mot människor men hundan sitter i som sagt..
Han skäller även när det plingar på dörren, men de har inte varit "sån stor grej" men nu är det de, för Ronja hoppar till och skakar varje gång.. Och de är inte okej.

Det är så sjukt jobbigt att behöva ta sånna här beslut.
Men de kommer att bli bäst för alla om vi gör på det här sättet.
Jag sa till Jesper att jag vill helst att det ska vara en pensionär som har all tid i världen åt Igor,
och som har hundvana sen tidigare som kan "ta bort skällandet".
Hälst bo på landet så han får springa löst som han älskar.

Och vet ni!
Igår morse ringde ett pensionär par och sa att deras bichon frisé just gått bort.
Och att dom så gärna ville ha en ny nu.
Dom har haft bichon frisé hundar i 40 år, så dom kan verkligen rasen ;)
Dom bor även på landet hela sommar sesongen med stor trädgård där Igor kommer få springa lös.
Och han kommer att få sova i sängen igen som han älskar.
Han kommer också få leka med en svart labbe om dagarna.
Och kvinnan har tränat bort sånt här skällande från andra bichon frisé hundar.
Så vi får se om hon lyckas med honom med!
Dom åkte ända från Köping igår och fick träffa Igor.
Och dom blev jätte kära i honom!
Och han känndes väldigt trygg med dom på en gång.
Igor brukar annars vara lite försiktig när han träffar någon för första gången
men han satt mellan benen på båda två och bara njöt.
Och vi får komma och hälsa på hur mycket vi vill!
Vi kan helt enkelt inte hitta bättre köpare!

Det ända som ska göras innan dom köper honom är en besiktning.
Och den kommer att göras i morgon.
Så om den går igenom som vi absolut tror så kommer dom att hämta honom redan i morgon kväll.
Det gick fortare än jag hade trott de här..
häldre att de går fort nu när vi hittat så otrolikt bra köpare!


Älskade hund<3<3

Puss!


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Sötnos <3 han kommer ju iallafall till en liten stad med mkt skog, så även om han är på landet på sommaren så är han ju det även på vintern. Många fina skogsområden finns i hela Köping :-) inboxa mig gärna vad paret heter så kanske jag vet vilka det är :-) Köping är ju inte stort.

2012-05-07 @ 13:49:16
Postat av: Anonym

Ja e gör han verkligen! Men de är tungt att behöva säga hej då till någon som man tycker så mycket om!

ja de ska jag göra :)

2012-05-07 @ 14:14:35
Postat av: Sara

Vad skönt att det gått så bra och smidigt Sofia :) Viktigt att Igor verkade trivas med detta par och att det kändes bra för även dig och Jesper! Hoppas att "affären" blir av och att Igor kan få det liv som han verkligen förtjänar!



Har ju själv varit i era kläder och det är inte lätt, ni är starka :)



Kram <3

2012-05-07 @ 14:18:46
Postat av: sofia

Ja det är väldigt skönt! Jag tror att den blir av för de handlar barea om besiktningen och han tyder inte på några konstigheter :)

Tack sara <3

2012-05-07 @ 14:29:06
URL: http://fallingleaves.blogg.se/
Postat av: Annie

Förstår att de känns tungt men kanske bäst för alla partner? <3

2012-05-07 @ 21:28:11
URL: http://annieslivochtankar.blogg.se/
Postat av: sofia

ja det är ju de Annie.. Tråkigt nog. Men han har det jättebra, blir uppdaterad varje dag ;)

2012-05-10 @ 13:22:00
URL: http://fallingleaves.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0