bakdags!!

Nu har jag börjat baka inför dopet!
har bakat hallongrottor och muffins.
Ska göra ca 50 st muffins så det är lika bra att börja nu.
Idag blev det några vaniljmuffins.
Jag gjorde en dubbelsats men ändå så blev det bara 14st
men jag har dom största formarna..



Längtar tills jag kan dekorera dom ;)
Har köpt massor med saker till toppingen.

Olika karamellfärger, olika spritsar, choklad hjärtan,
socker figurer, och socker massa så jag kan göra egna saker,
blom mallar till socker massan, olika strössel, hjärtan,
ja jag har säkert glömt något.. men massa roliga saker har jag alla fall till toppingen ;)



Ni som haft eller varit på dop,
vad bjöds det på då? :)

Puss!


Kommentarer
Postat av: Emelie

tack söt!

jag vet inte hur du gör gelé, det finns massa olika sätt. den gelén du köper på tex kicks löser man upp, men den jag har lärt mig bygger vi med gelén och den måste alltid filas bort. gelé är det enda material som inte går att lösa upp (om du inte köper basic från tex kicks då) vad har du för märke på dina nagelsaker?

2012-05-30 @ 16:25:53
URL: http://emimys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0