Besviken Sofia!!!

Jag kan inte riktigt släppa det här med en vanlig förlossning!!
Självklart vill jag föda vanligt om det går men jag tycker att det blev super jobbigt..
Varför har dom bara inte sagt från första början att vi kommer att boka in ett snittdatum och är det så att hon vill komma ut innan de så kommer de bli under en vanlig förlossning??
Jag är faktiskt besvikna på dom på sjukhuset!!
De dom har sagt till mig är att man plockar ut henne tidigare för att det blir för trångt i magen och att tarmarna inte får svullna, för då kan det leda till konsekvenser!!
Inte att dom här barnen VILL komma ut tidigare och att dom bokat snittet tidigare
för att ha alla narkosläkare och allt på plats?
Ne jag är faktiskt arg!! Så har dom sagt att jag inte behöver gå på några
"förlossningsföreläsningar" för att jag INTE kommer att föda vaginalt
och behöver därför inte veta hur man ska andas osv..
Utan att inskrivningen på ks räcker för vår del för då berättar dom om snittet osv..
Men det stämmer ju inte alls :s
Men hade jag fått veta lite tidigare så hade jag haft chansen att förbereda mig på en vanlig förlossning också!! Min barnmorska sa också när vi fick veta att hon hade gastroschis att vi inte behöver "oroa" oss
för en förlossning, att förlossningen är nästan den största oron man har när man väntar barn,
och att vi har annat att "oroa" oss för och slipper de!!
Jag är typ helt förkrossad...
Riktigt besviken på att dom inte berättat de för oss innan..
Men att få veta de två och en halv vecka innan snittet är inte okej tycker jag!!



Tycker ni att jag överreagerar??
Ni som fött barn snälla kom med lite råd!!!
Vet ju fasiken inte ens hur de går till.. Har ju bara sätt en förlossning på tv!!!

Puss!!


Kommentarer
Postat av: Hannah

Hej där... Den där besvikelsen känner jag igen. Och tyvärr så blir man väldigt besviken på vården. Som jag skrev förut så fick JAG leta fram den största delen av info om snitt och vård/eftervård själv. Nu blev det ju akut snitt, men kände ändå som man blev snuvad på en riktig förlossning på något sätt. Ska jag ha fler barn hoppas jag att jag får föda på naturligt sätt, snitt är inget kul alls. Meeen man kan trösta sig med att man får det finaste i världen. :) All smärta/besvikelse är värt det, jag lovar!

2012-03-12 @ 03:56:47
URL: http://hanshis.blogspot.com
Postat av: sofia

Men fick du ingen "info" efter snittet??

Jag har fått massa info om snittet och hur det kommer gå till, men inte om en vanlig förlossning! Vist man har ju fött barn utan olika kurser osv men då har man ju hunnit bearbeta förlossningen. Och det har ju absolut inte jag på bara två veckor! Nej jag är så besviken på dom. Hur svårt är det att säga: Vi kommer planera att snitt för dig men vill hon komma ut tidigare så får du förda vaginalt!

Ja man får tänka på vad som kommer ut för litet mirakel =)

2012-03-12 @ 09:03:23
URL: http://fallingleaves.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0