Inköpslista!

Jag har fått hjärnsläpp, eller egentligen vet jg nog inte allt vad man behöver till en nyfäödd bebis!
Vi har..

Säng + massa sängkläder, vagn, garderob, kläder, skötbord, Bebishandukar,
Nappar, "sitt gunga", skydd man lägger barnet på i badbaljan...
Kanske ´har glömt något!!

Behöver..

Vagnväska, såvsaker till vagnen, bilbarnstol, badbalja!



Och när de hndlar om bilbarnstol, är det någon som vet någon bra som man kan ha en längre period?
Eller mpste man byta efter typ ett halvår?? Jag vet inget om sånt ;)

Vad behöver man mer??? Hjälp mig!!

Puss!


Kommentarer
Postat av: Emma- Wilmas mamma

Hej Sofia! Gud jag har verkligen fastnat för din blogg, den är jätte rolig att läsa :-)



Lite saker som du kan behöva till bebisen är:



* En babyvakt! Skit smart att ha om du går iväg på middag och låter bebisen sova i ett annat rum. Vaknar hon så hör ni hur hon är ledsen i babyvakten.



*En sak som jag tyckte var skit smart var att ha babyolja ett par droppar i varje bad Wilma tog, just för att dom blir lite "torrare" när dom föds på vinter halvåret.



*Något jag har uppskattat att ha är ett babygym, där bebisen kan ligga och leka väldigt stimulerande, det finns ett fint på Ikea som inte är speciellt dyrt. En annan sak är en blöjhink! Inte för att det behövs de första månaderna men när barnet är ca 6 mån och äter vanlig mat så är en luktfri blöjhink perfekt :) Korbell eller Sangenic är bäst.



Angående barnstol så är Maxi Cosi bra (som du lagt upp på bilden) Det vanligaste är att man har en babystol i början som man sedan byter ut. Babystolen brukar vara upp till 13 kg (1 år med andra ord).



Lite tips (som du kanske redan har) till dig som mamma är: Köp "Medela" amningskupor på apoteket, när du ammar kommer det att spruta mjölk ur det andra bröstet, denna lilla kopp fångar upp mjölken så slipper du en deciliter mjölk över hela tröjan. Även amningspads är bra att ha, som små bomulls lappar som man har i bh:n också så det inte läcker igenom tröjan (finns på ica eller apoteket)

2012-01-30 @ 12:36:05
Postat av: sofia

Guld värt Emma!! Tack så jätte mycket =)

2012-01-30 @ 13:11:40
URL: http://fallingleaves.blogg.se/
Postat av: Annie

Jag har samma problem (fasten att det är nr3)

Babygym kan vara bra att ha, sen när hon kan stödja upp huvudet, baygym kan oxå vara bra som sakt var. Sängmobil som man även kan ha vid skötbordet eller nån anna speldosa?! Amningsinlägg rekomenderar jag OM du tänker amma, för som sakt var dem andra tutten kan sympati läcka, eller så kan man läcka ändå. (jag har de redan nu ibland för att inte dem ska frysa hihi) Vill INTE ha mjölkstockning.

Babyskydd måste du ha till en början då bebisar är för små för själva bilbarnstolen (på din bild) sen är de ju olika på NÄR man byter beroende på barnets längd mm.

Skötväska eller dyligt är ju bra OM du inte vill ha allt i handväskan?

Åkpåse eller annan varm filt att ha i vagnen till bebisen, vi har en åkpåse men den behövs förhoppningsvis inte förens till nästa vinter. Kudde till vagnen.

Blöjhink kan som sakt var vara bra, eller nån billigare variant med lock som man kan kasta blöjorna i.

Bärsele/bärsjal sen när dem kan stödja huvudet om man är och shoppar & vill ha båda händerna fria?!



Ja hjälp mig du med :-)

2012-01-30 @ 16:46:29
URL: http://annieslivochtankar.blogg.se/
Postat av: sofia

Tack Annie :) Ja även fast du har två sen innan glömmer man nog en hel del ;)Men babyskydd och den jag har på bilden,, vad är det för skillnad?? Är det babyskydd man kan ha tills barnet är ca år beroende på storlek såklart??



Jag hjölpa dig, hur ska jag de jag vet ju inget hahaha ;)

2012-01-30 @ 20:58:18
URL: http://fallingleaves.blogg.se/
Postat av: Annie

Yes. Babyskydd är den första bilbarnsstolen...

Sen köper man den du hade med på bilden :-) Hänger du med?

2012-01-31 @ 15:47:57
URL: http://annieslivochtankar.blogg.se/
Postat av: sofia

Ja nu fattar jag! har kikat lite på sånna nu ;)

Kanske dags att köpa en nu!

Vet ju aldrig när de är dags för vår del!

2012-01-31 @ 18:52:10
URL: http://fallingleaves.blogg.se/
Postat av: Annie

Sant...

Jag fick låna syrrans "gammla" så slapp vi uaf köpa ny sådan. Grabbarnas är ju från 2002 & den vill jag ej hs.

Men stol nr2 får vi vackert köpa ny!!

2012-02-02 @ 22:18:09
URL: http://annieslivochtankar.blogg.se/
Postat av: sofia

Jaa nej de förstår jag, den vågar man ju inte lita på!! Bättre med en nyare då! Jag har hittat en på hornsgatan som va någon kanpanj på nu för typ 750 kr. Känns så drykt att köpa en för 2000, betalar helldre mer på stol nummer två som används lite längre! ;)

2012-02-03 @ 08:48:47
URL: http://fallingleaves.blogg.se/
Postat av: Annie

Nej, jag tror att man inte ska andvända babyskyddet/bilbarnstolar om dem är äldre än 5år... Så det är ju bara att hiva grabbarnas gamla, och jag är så glad att jag fick låna syrrans dotters gamla. Det beror ju lite på hur mycket man kommer att andvända stoel oxå? Bara den är säker så är ju 750:-kanon bra.

2012-02-07 @ 10:30:00
URL: http://annieslivochtankar.blogg.se/
Postat av: sofia

Nee precis, jag läste på någon säkerhets sida om babyskydd och bilbarnstolar. och babyskydd va 5 år och bilbarnstol 7 om jag minns rätt!

De stog på sidan också att alla babyskyd/bilbarnstolar som säljs är säkra. Annars skulle dom inte få sälja dom, och att de är inte hur säker stolen är som avgör priset, utan att alla har lika hög säkerhetsgrad ;) Så de är ju bra! :)

2012-02-07 @ 10:38:17
URL: http://fallingleaves.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0