Inköpslista!

Nu har jag fått massor av bra tips av massa goa mammor, tips på vad man behöver när bebben kommer:)
Har delat upp lite till olika "affärer"

Apoteket

Alvedon suppar
Smal termometer
Idominsalva
Zinksalva
babytops
barn lotion
Barn schampoo
Mildtvål 
AD-droppar
Babyolja
Tvättlappar
Snorsug
Amningskupor

Ikea

Badbalja
"sängkläder" till vagnen
Filt
Babygym
Babyvakt
Sängmobil
Barnstol till matbordet

Annat

Babyskydd
Bärsele/bärsjal
Blöjhink
Skötväska
Amnings BH
Blöjor

De här med blöjor är ju skit svårt? De får man väl köpa när man åker hem från sjukhuset?
Så man vet storlek och allt!
Vi som ska bo på sjukhus lär ju få blöjor av dom? Måste fråga haha!!

Bjuder på en magbild också ;)
Vecka 29 (28+1)



Ser ni något jag glömt?
Skriv gärna en komentar då ;)

Puss!


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

AD-droppar kan du stryka. Det får du gratis från BVC när det är dags att börja ge.



Har du nga frågor så är det bara att höra av dig :-)

2012-02-04 @ 14:19:33
Postat av: Annie

Jag kan tipsa om Bepanthen salva som slår alla andra salvor, så hade jag varit dig hade jag stryckit Idominsalva & Zinksalva. Å ja AD-droppar får man från BVC. Barn shampoo & mildtvål är oxå onödigt nu med liten bebis.

Dem ska inte bada så ofta/mycket som liten. Lite olja räcker i badvattnet.

2012-02-04 @ 17:26:29
URL: http://annieslivochtankar.blogg.se/
Postat av: Emma- Wilmas mamma

Man får en libero väska och en bebisväska på bb!! De finns blöjor där i så du behöver inte oroa dig för det ;) sen det här med salva får du kolla vad just ditt barn reagerar bra på, det är sååå olika ;)

2012-02-04 @ 19:17:13
Postat av: sofia

Eva-Lena: Ja vad bra! Tack!! =)



Annie: Okej då ska jag pröva den med! Alla är ju så olika :) Men då har jag tre olika att jämföra med tack :) Ja vad bra med schampoot och tvålen! ;)



Emma: Vad bra att man får de :) Ja läkarna som jag går hos sa att de ska jag också få, och de kan glömmas bort i sånna fall som vi har så jag skulle påminna om dom väskorna ;) Ja mamma sa också de, man får helt enkelt pröva sig fram! Men nu har jag ju tre alternativ :)

2012-02-04 @ 19:46:49
URL: http://fallingleaves.blogg.se/
Postat av: Cammie

Flera av de där sakerna har jag aldrig haft och Adriana är ändå 2 ½ år ;)



Håller med om schampoo och tvålen. Undvik det så länge du kan. Sen babytops vad är det? Barns öron ska inte topsas enligt vad bvc sa -09.

Sen tänk på att vara beredd om amningen inte skulle funka. I min vänskapskrets har nästan ingen kunnat amma (eller tröttnat rätt snabbt).

Köp bara minsta blöjorna de brukar räcka ett par kilo upp ;)

Tänk på att du får en del saker på BB. Till dig borde du ladda upp med bindor då du kommer att ha avslag ett par veckor efter förlossningen.

Babygym är inte viktigt just nu och kan köpas senare. Först när de är ett par månader gamla de börjar använda det. Investera i en babysitter innan, men tänk på att första tiden vill bebisen helst vara som fastklistrad vid dig :)

2012-02-08 @ 22:52:14
URL: http://www.finest.se/cammie
Postat av: sofia

Okej då får de bli olja ;)

Jag få kolla med bvc senare då om de är ändrat eller samma med "babytops" då :)

Jaha okej, då ska jag tänka på de, jag ska ju pumpa i en dryga månad innan hon kan böja amma så då har jag ju tid på mig med plan b isånna fall :)

Men om man föder med snitt behöve man väl inte ha bindor? Eller behöver man de :O

En babysitter har jag faktiskt, har glömt att skriva upp den ;) De är inte lätt att komma ihåg allt man har heller tycker jag haha!!

Tack för alla tips =)

2012-02-09 @ 11:48:09
URL: http://fallingleaves.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0