bakdag!

Idag har jag hunnit med massor, packat några flyttkartonger, tvättat och bakat bröd!
Bakade ett bröd som redan är färdigt iprincip.
En sån här påse som man bara tillsätter gäst och vatten till.
Ganska smidigt faktiskt!!
Eller de är lika smidigt att göra eget också tycker jag ;)
Bara de att dom ska gäsa så himlans länge bara!!

De här brödet skulle man "kleta" ut i en form, och låta de gäsa i formen i 1-1½ timme,
Sen in i ugnen i 65 min. Så lite kortare väntetid än när man gör från "grunden" själv.

Blev ett grovt bröd från min släckte Danmark!



Å gott blev det! Men jag hade tänkt att de skulle bli ett frukostbröd, men det är nog mer ett matbröd.
Men det kanske inte spelar någon roll!!

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0