Smördegs stjärnor

Idag har jag bakat smördegs stjärnor!
Jesper har tjatat så länge att han vill att jag ska göra sånna kakor som hans mormor gör med plommon.
Så nu har jag gjort de!!
Fast jag tycker inte att de är så gott med inlaggda plommon så jag gjorde med annan fyllning också ;)

Du behöver:

Smördeg
1 äggula
valfri fyllning
florsocker

I hälften hade jag socker inlagda plommon.
och i dom andra blev det marsankräm och fast hallonsylt!

Gör sådär:

smördegen bör vara ca 10 x 10 cm.
Klipp/skär i varje hörn in mot mitten. (ej hela vägen)
lägg i fyllningen i mitten.
och vik in varannat hörn in mot mitten.
Pänsla med äggulan och sätt sedan in dom i
ugnen på 225 grader i ca 10 min (lite gyllenbrun färg)
sist strör du på florsockret.
Florsocker har man för att smördegen är inte sötad.

 



Super gott!!! Pröva =)

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0