Svimmat!

Idag när jag satt mig på tåget i morse va allt som vanligt, jag satt och läste tidningen, sen när jag har kommit till Älvsjö börjar jag svettas och må illa, så jag går försiktigt och ställer mig vid dörren och inväntar årstaberg för lite luft. Sen svimmade jag antingen på tåget eller precis när dörrarna öppnades. För jag vaknar av att tre stycker står runt mig och frågar om jag är okej! När jag börjart vakna till lite så hjälpte en snäll kvinna mig upp på en bänk och såg till att jag ringde efter hjälp.
Det va så sjukt läskigt att bara vakna upp sådär...
Efter en stund så hoppade Lelle (mammas man) av tåget och såg till att jag va okej tills min pappa kom och hämtade mig. Sen kom pappa och vi åkte till huddinge sjukhus där jag fick vara i typ 2-3 timmar tror jag. Dom tog en mängder med prover men allt såg bra ut.
Sen konstaterade läkaren att det kan ha varit en ångest atack eller en panik atack? Det är tydligen ganska vanligt i min ålder fast det är framför allt killar som får det.
Man kan få det tidigt på morgonen när inte närvsystemet har hunnit att koppla än vad jag förstod det som.
Och skulle det bli så att jag får det en gång till fick jag tips, och är det så att det kommer ca 3 gånger på en månad så fick jag ett nummer så jag kan få hjälp för det. Men jag tror inte att jag kommer att fgå det fler gånger, eller jag hoppas alla fall det!

Nu ska jag sova en stund, sen ska jag baka mig en god kaka till i morgon på jobbet!
Ha det så bra pusspuss/ Sofia

Kommentarer
Postat av: Nina

Vad läskigt! Jag råkade ut för samma sak, fast på jobbet för två år sedan. På akuten sa dom att det troligtvis var panikångest... Två veckor senare ringde min husläkare mig efter att ha kollat på proverna och det visade sig vara anemi (blodbrist)! Har fått lite tillskottsvitaminer jag måste ta nu, men har inte svimmat en enda gång sen dess =) Hoppas du slipper det fler gånger du med! Nina

2010-11-22 @ 11:56:56
URL: http://haekkinen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Fy vad läskigt, ja det är inte roligt asså...

Hoppas verkligen att dom inte ringar upp mig, för det va några prover kvar som min läkare sa att han skulle ringa mig om det va något men han trodde inte det.

Bara att hålla tummarna!

2010-11-22 @ 12:26:59
URL: http://fallingleaves.blogg.se/
Postat av: Linnea

Stackare! :( Usch va läskigt!

Men Hoppas du mår bättre nu!

Kram Linnea

2010-11-22 @ 13:50:51
Postat av: Sofia

Linnea: Ja nu mår jag bättre, känner faktiskt ingenting nu, bara ont på skadorna så klart!

Kram

2010-11-22 @ 16:32:41
URL: http://fallingleaves.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0